.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طنز/ مظنه اخم معاون اول رئیس‌جمهور در بازار جهانی

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران سخنرانی کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور: «در این مراسم بنا نداشتم درخصوص تحریم صحبت کنم، ولی از‌ آنجایی که مهمان‌هایی از اروپا در این مراسم شرکت دارند، بد نیست پیام ما را به مسئولان و دولتمردان اروپایی برسانند.»

1- اولاً اروپا نام یک کشور واحد نیست، قاره است. مجموعه چندین و چند کشور که هر کدامشان یک قانون و رئیس و مرز و غیره دارند. لذا هر اروپایی نمی‌تواند نماینده تمام‌ کشورهای قاره فوق‌الذکر باشد.

2- مهمانان جلسه چه کسانی بوده‌اند؟ مثلاً معاون بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدکننده پیچ‌گوشتی در فنلاند چه ربطی به سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه می‌تواند داشته باشد؟

3- یادش به خیر وقتی بچه بودیم، هر وقت خارجی می‌‌دیدیم داد می‌زدیم «مرگ بر آمریکا». بیچاره آشپز سفارت اتریش که همسایه ما بود و هر روز می‌آمد بقالی اسمال‌آقا برای خودش سیگار و برای بچه‌هایش آدامس و پفک بخرد.

4- ما یک رفیقی داریم که زاغ و بور است و بچه‌ها به او می‌گویند «حسن خارجی»، آیا می‌توانیم پیام‌هایمان برای قذافی، جورج بوش، ملک عبدالله، ژان کلودون دام، استیفن هاوکینگ، جنیفر لوپز، نوام چامسکی و پسرخاله مجید که در ژاپن کار می‌کند را به او بگوییم؟

محمدرضا رحیمی: «اگر فقط یک اخم در پاسخ به تحریم اروپایی‌ها کنیم، بخشی از صنعت فرانسه فرو می‌ریزد... مثلاً اگر وزیر صنایع ما تصمیم بگیرد واردات قطعات خودروی پژو از فرانسه را لغو کند 5/2 میلیارد واردات ما پایین می‌آید. بنابراین در فرانسه چه اتفاقی می‌افتد؟ به باور بنده صنعت خودروی فرانسه فرو می‌ریزد.»

1- با این حساب ابروی معاون اول رئیس‌جمهور ایران مستقیم وصل است به خط تولید پژو در فرانسه. کاش می‌گفتند سایر اعضا و جوارحشان چه بلایی سر صنایع اروپا می‌آورد. مثلاً اگر پشت چشم مبارک را نازک کنند یا فرضاً دهان مبارک را کج نمایند، چه بر سر ایتالیا و آلمان می‌آید.

2- پیام سارکوزی به رحیمی: «نه محمدرضا! تو رو خدا اخم نکن، ما زن و بچه داریم از گرسنگی می‌میرند.»

3- پیشنهاد می‌کنیم مدیرعامل پژو یک پولی بدهد به آقای علیرضا افتخاری تا این ترانه را بخواند:

اخماتو وا کن پسرم

ببین که بابا اومده

شهرام شکیبا

بابا با یک عروسک

خوشگل و زیبا اومده

4- توضیحاً معروض می‌داریم که درآمد پژو در سال 2009 میلادی 67 میلیارد و 297 میلیون دلار بوده است. طبیعی است که 5/2 میلیارد دلار خیلی بیشتر از 67 میلیارد و 297 میلیون دلار است. برمنکرش لعنت!

5- با توجه به این که 30 درصد تولید خودروی ایران پژو است، تقاضا می‌شود حتماً اخم کنید تا گام بلند دیگری در جهت ریشه‌کنی بیکاری توسط ابروی شما برداشته شود.

رحیمی: «اگر وزارت صنایع ما ترشرویی کند، دولت فرانسه دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.»

همان رحیمی در همان سخنرانی: «اگر قرار باشد آن کشور کوچک (یک کشور دیگر غیر از فرانسه) را مورد بی‌مهری قرار دهیم، دچار وضعیتی می‌شود که او را به 100 سال قبل می‌برد.»

همان معاون اول در همان سخنرانی: «قادریم کشورهای زورگو و کشورهایی که با چشم بسته از آمریکا تبعیت می‌کنند را به سختی تنبیه کنیم.»

آگهی تبلیغاتی: آهای! تنبیه می‌کنیم، صنعت دچار مشکل می‌کنیم، صد سال به عقب برمی‌گردونیم، سخنرانی می‌کنیم ... فلذا لطفاً برایمان کف بزنید، صلوات بفرستید، سوت بزنید، اسفند دود کنید، تخم‌مرغ دور سرمان بچرخانید و به دیوار بزنید و غیره.

پرسش‌های اساسی:

1- شما فکر می‌کنید زن و بچه اروپایی جماعت دیگر سر راحت به بالین می‌گذارد؟

2- معاون اول برای صنعتگران سخنرانی می‌کرده یا نمایندگان فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.